سرپرست وزارت خارجه ایران: اسرائیل هرچه بیشتر تهدید کند، بیشتر در باتلاق جنایت‌هایش گرفتار می‌شود مخبر: شهید رئیسی ارتباط ما با کشور‌های منطقه را تقویت کرد روسیه از آمادگی غرب برای برکناری زلنسکی خبر داد دانش‌آموزان، ناظران افتخاری انتخابات می‌شوند | آغازبه‌کار قرارگاه دانش‌آموزی «۱۴صفر۳» در خراسان‌رضوی پوتین در ویتنام تقویت روابط راهبردی با این کشور را از اولویت‌های روسیه دانست وزارت خارجه حق ایران برای پاسخ به اقدام خصمانه کانادا را محفوظ می‌داند تشکیل ۶۰ درصد شعبه‌های اخذ رأی مشهد در مراکز آموزشی دومین مناظره تلویزیونی کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری امشب (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) سفر محمدجواد ظریف به مشهد لغو شد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) نامه سفیر ایران به شورای امنیت سازمان ملل درمورد اتهامات بی اساس آمریکا درباره یمن تظاهرات گسترده خانواده اسرا در مقابل کنست تل آویو چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل مخالفت آلمان تصویب نشد انصارالله حمله به کشتی تیوتر را تأیید کرد معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور: بهترین راه مقابله با تحریم، ناامیدی آمریکا از اجرای آن است یک فرمانده صهیونیست: نابودی حماس ناممکن است | حماس ازگروهی کوچک به یک ارتش تبدیل شده است ابراز رضایت پیونگ یانگ از نتایج سفر پوتین به کره شمالی حمله نیروهای مسلح یمن به کشتی «تیوتر» + فیلم ضربه سنگین حزب‌الله به اشغالگران | به ۳ پایگاه نظامی حمله موشکی شد
سرخط خبرها

تحقق قدرت مانورپذیری و رادارگریزی بیشتر در موشک «خرمشهر ۴»| سخنگوی وزارت دفاع: در حال توسعه قدرت موشکی هستیم

  • کد خبر: ۱۶۶۱۳۰
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
تحقق قدرت مانورپذیری و رادارگریزی بیشتر در موشک «خرمشهر ۴»| سخنگوی وزارت دفاع: در حال توسعه قدرت موشکی هستیم
سخنگوی وزارت دفاع با بیان اینکه طراحی موشک «خرمشهر ۴» نسبت به نسل‌های قبلی خود تفاوت دارد و می‌تواند از سرجنگی‌های گوناگون استفاده کند، گفت: سامانه کنترل و هدایت موشک در عبور از جو خاموش می‌شود و به همین دلیل، قدرت مانورپذیری و رادارگریزی موشک نیز افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار طلایی‌نیک درباره موشک «خرمشهر ۴» و ویژگی‌های این موشک گفت: مولفه‌های قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران گوناگون هستند که یکی از این مولفه‌ها قدرت موشکی است. ایران با اتکا به دانشمندان و متخصصان جوان خود جزو کشور‌های برتر در این حوزه است.

وی افزود: ما اگر به قدرت دفاعی و موشکی بالاتر دست پیداکرده‌ایم و در حال توسعه این روند هستیم، باید گفت این موضوع به قدرت علمی، فناوری و توسعه‌یافتگی صنعت مرتبط است. چراکه امکان استفاده از دانش صنعت موشکی در سایر صنایع غیر نظامی نیز وجود دارد.

سخنگوی وزارت دفاع ضمن تشریح ویژگی‌های موشک «خرمشهر ۴» بیان کرد: موشک خرمشهر که تاکنون سه نسل از آن رونمایی شده بود، جدیدترین نسل آن با نام «خرمشهر ۴» معرفی شد، سطح مقطع راداری کمی داشته و امکان رادارگریزی آن بالاست. این موشک سرعت بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی خود دارد.

وی افزود: طراحی موشک «خرمشهر ۴» نسبت به نسل‌های قبلی خود تفاوت دارد و می‌تواند از سرجنگی‌های گوناگون استفاده کند. در واقع، متناسب با نوع سرجنگی‌ها امکان سرعت، مسافت و تعیین هدف تغییر می‌کند. لذا؛ قابلیت مانورپذیری بالایی دارد و همچنین، امکان آماده‌سازی در کمترین زمان ممکن نسبت به موشک‌های قبلی در این موشک وجود دارد.

سردار طلایی‌نیک درباره سایر ویژگی‌های نسل چهارم موشک خرمشهر عنوان کرد: سامانه کنترل و هدایت موشک در عبور از جو خاموش می‌شود و به همین دلیل، قدرت مانورپذیری و رادارگریزی موشک نیز افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، موشک راهبردی نقطه‌زن و برد بلند «خرمشهر ۴» توسط امیر آشتیانی وزیر دفاع رونمایی شد. برد این موشک ۲ هزار کیلومتر، طول آن ۱۳ متر و وزن سرجنگی آن نیز یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است. این موشک جزو موشک‌های نقطه‌زن بدون نیاز به هدایت در فاز نهایی است و موتور آن، اروند نام دارد که از سوخت هایپرگولیک (خودمشتعل) بهره می‌برد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->